18 Kasım 2007 Pazar

pratik ogrenci ev yemekleri

burda biz ogrencilerin en buyuk sıkıntılarından birisi olan yemek mevzuuna deyinecegim. Asagida yasanmis ornek olay ve birkac tarif yer almaktadir, faydalidir, denensindir. işte ogrenci ev yemegi denilince akla ilk gelenler:

1- genelde kahvaltılık çeşitleri, yumurta, tavuk, türlü (tabii yapan yapıyo...)
2-
eğer bu evde yaşayan öğrenci milleti gezmekten tozmaktan vakit bulursa birkaç çeşit yemek yaptığı olur(tas kebabı,buhara pilavı,salata vb)vakti olmadığı zamanda ( ki genelde olmaz ) makarna, patates kızartması (ben kendimden biliyom)
3-
her daim bayat ekmek ve yumurta (yumurtalı ekmek)...
4-zaman zaman özenle pişirilip dibi tutmuş pilav (bulyon atmayi unutmayin)
5-
patatesli yumurta.... tadından yenmez. doyurucu. içinde a , b ,c, d vitaminleri bolca olup aynı zaman da protein deposu ve de karbonhidrat kaynağıdır.
6-
kurban bayramı dönüşü evden getirilen kilolarca kavrulmuş kıyma (eve getirirken, kolinin yaptığı ağırlık dışında size hiç bir maliyeti yoktur)
7-haşlama yumurta, sahanda yumurta, omlet, içinde bol yumurta bulunan menemen hatta yumurtalı tost.. yani yumurta olan ve kolay olan herşey

----------------
bir ornek olay:
- (neredeyse hergun kasaptan tavuk kırıntısı alıp çorba yapan öğrenci evi sakini)
+ kasap

- abi bana şu kadar tavuk kırıntısı versene şuradan.
+ allah allah!! her gün gelip bi bu kadar alıyorsun sen. ne çok yiyor bu sizin köpek.
- !?!? ehe he e... öyle ya!! canavar gibi maşşallah!!

----------------
bir tarif:
salçalı fasulye kızartması.
asıl adı : zeytinyağlı taze fasulye.
yapılışı : yağ tencereye dökülür. kızgınlaşınca salça ve domates ilave edilir. bu böylece güzel bi sos olup tencerede baloncuklar oluştururken fasulye tencereye dökülür. ağzı kapatılır. biraz kızardıktan sonra servise hazırdır.
tabi bu şekil daha pratik olsa da pek hoş olmuyo. zeytinyağlı, suyuna banılan cinsi daha bi hoştur. yemektir. denemesi tavsiye edilmez.


size bir tane daha tarif vereyim:
asil adi: türlü
malzemeler: evde ne varsa...
hazırlanışı: soğan, biber vs. ne bulursanız kavurun. sonra küp doğradığınız patatesleri atın. sonra patlıcanı ekleyin. içine üç ay önce ağzı açılmış ama hiç kullanılmamış mercimeği boca edin. sonra tezgâhta 1 haftadır duran gazı kaçmış kolayı yemeğe dökün. isteğe göre baharat ilave edin.

göreceksiniz ki, "bu ne gudik yemektir" diyen olmayacak, hatta hayvan arkadaşınız bundan 3 (üç) tabak tüketecektir.
----------------

1 yorum:

ibrahim dedi ki...

Çok güzel olmuş :) .Bir sonraki yazında bu güzel yemeklerin ,yine aynı güzellikteki bulaşıklarını yıkama tekniklerinden de bahsedersen çok memnun olurum Osmancığım. Yeni gördüm blogunu. Hayırlı olsun.